כללים לפרק 04 – חלב ותוצרת חלב; ביצי עופות; דבש טבעי; מוצרים מן החי הראויים למאכל אדם, של"פ

1.         המונח "חלב"   משמעותו  חלב  מלא  (FULL CREAM MILK), או ח ל ב כחוש  (SKIMMED MILK) חלקית או לגמרי.

2.         למטרות פרט 04.03, יוגורט יכול להיות מרוכז או מתובל ויכול להכיל תוספת של סוכר או חומר ממתיק אחר, פירות, אגוזים, קקאו, שוקולד, תבלינים, קפה או תמציות קפה, צמחים, חלקי צמחים, דגנים או מיני מאפים, בתנאי שכל חומר שמוסף אינו משמש לצורך החלפת מרכיב חלב כלשהו, כולו או חלקו, והמוצר שומר על אופיו החיוני של היוגורט.

3.         למטרות פרט 04.05:

(א)        המונח "חמאה" משמעו חמאה טבעית, חמאה ממי גבינה או חמאה שהורכבה מחדש ( RECOMBINED ) (טריה, מלוחה ומעובשת, לרבות חמאה משומרת בקופסאות) שנתקבלה באופן בלעדי מחלב, עם תכולת שומן חלב, של 80% או יותר אך לא יותר מ-95%, לפי משקל.

תכולת מוצקי חלב לא שומניים מירבית של 2%, לפי משקל, ותכולת מים מירבית של 16%, לפי משקל, חמאה אינה כוללת תוספת של חומרים מתחלבים, אך יכולה לכלול כלוריד הנתרן, צבעי מאכל, מלחים מנטרלים, תרביות של חיידקים בלתי מזיקים מפיקי חומצת חלב.

(ב)        המונח "ממרחי תוצרת חלב" משמעו תחליב הניתן למריחה מן הסוג של מים בשמן, המכיל שומן חלב כשומן יחיד במוצר, עם תכולת שומן חלב של 39% או יותר אך פחות מ-80% על פי משקל.

4.         מוצרים המתקבלים ע"י ריכוז של מי גבינה ( WHEY ) בתוספת של חלב או שומן חלב, יסווגו כגבינה בפרט 04.06, בתנאי שיש להם שלושת האיפיונים שלהלן:

(א)        תכולת שומן החלב, לפי משקל החומר היבש, 5% ומעלה;

(ב)        תכולת חומר יבש, לפי משקל, 70% לפחות אך לא יותר מ-85%; וכן

(ג)        הם מתובנתים או ניתנים לתיבנות.

 5.         פרק זה אינו כולל:

  (א)        חרקים שאינם חיים, שאינם ראויים למאכל אדם (פרט 05.11);

(ב)        מוצרים המתקבלים ממי גבינה, המכילים לפי משקל, יותר מ-95% לקטוזה, המתבטאת כלקטוזה נטולת מים, המחושבת על בסיס החומר היבש (פרט 17.02);

(ג)        מוצרים שהתקבלו מחלב על ידי החלפת אחד או יותר מהמרכיבים הטבעיים שלהם (לדוגמה שומן בוטרי) בחומר אחר (לדוגמה שומן אולאי) (פרט 19.01 או 21.06); אוֹ

(ד)        אלבומינים (לרבות תרכיזים של שנים או יותר פרוטאינים של מי גבינה, המכילים לפי משקל יותר מ-80% פרוטאינים של מי גבינה, המחושבים על החומר היבש) (פרט 35.02) או גלובולינים (פרט 35.04).

6.         למטרות פרט 04.10, המונח "חרקים" משמעו חרקים שאינם חיים הראויים למאכל, בשלומתם או חלקם, טריים, צוננים, קפואים, מיובשים , מעושנים, ממולחים
או שרויים במי מלח, כמו גם קמחים וארוחות חרקים, הראויים למאכל אדם. עם זאת, הוא אינו מכסה חרקים שאינם חיים הראויים למאכל המעובדים או משומרים בדרך אחרת (בדרך כלל חלק 4).

 
כללים לפרטי משנה

1.         למטרת פרט משנה 04.04.1000, הביטוי "מי גבינה ששונו" משמעו מוצרים העשויים מרכיבי מי גבינה, כלומר, מי גבינה, שכל או חלק מהלקטוזה, הפרוטיאינים או המינרלים, הוצאו מהם, מי גבינה שהוספו להם מרכיבים טבעיים של מי גבינה ומוצרים שנתקבלו ע"י ערבוב של מרכיבים טבעיים של מי גבינה.

2.         למטרות פרט משנה 04.05.1000, המונח "חמאה" אינו כולל חמאה נטולת מים או GHEE (פרט משנה 04.05.9000).