כללים לפרק 97 – יצירות אמנות, פריטי אספנות ועתיקות

 1.         פרק זה אינו כולל:

(א)        בולי דואר או בולי הכנסה, צרכי דואר (נייר מבוייל) וכדומה, בלתי משומשים, מסדרות שבמחזור או מסדרות חדשות לשימוש בארץ לה יועדו (פרק 49);

(ב)        תפאורות תיאטרון, בדי רקע לסטודיו או דומיהם, מבדי קנבס מצויירים (פרט 59.07), למעט אם ניתן לסווגם בפרט 97.06; או

(ג)        פנינים, טבעיות או מתורבתות, או אבנים יקרות או יקרות למחצה (פרטים 71.01 עד 71.03).

 

2.         פרט 97.01 אינו חל על פסיפסים שהם שעתוקים , יציקות או יצירות אומנות קונבנציונליות בעלות אופי מסחרי , שיוצורו בייצור המוני, גם אם פריטים אלו שעוצבו או נוצרו על ידי אמנים .

3.         למטרות פרט 97.02, הביטוי "תחריטים, הדפסים וליתוגרפיות, מקוריים" משמעו הטבעות בשחור-לבן או בצבע שיוצרו ישירות, באמצעות גלופה אחת או מספר גלופות שהוכנו בשלמותן ביד ע"י האומן, בלא תלות בתהליך או בחומר שבו השתמש, אך למעט כל תהליך מיכני או פוטו-מיכני.

4.         פרט 97.03 אינו מתייחס לשעתוקים מייצור המוני או לעבודות אומנות רגילות בעלות אופי מסחרי, אף אם מוצרים אלה מעוצבים או מיוצרים ע"י אמנים.


5.

(א)        כפוף לכללים 1 עד 3 לעיל, פריטים שבפרק זה סיווגם בפרק זה ולא בכל פרק אחר שבתוספת.

(ב)        פרט 97.06 אינו מתייחס לפריטים שבפרטים הקודמים שבפרק זה.

 

6.         מסגרות סביב לציורים, לשרטוטים, לפסטלים, לקולז'ים או ללוחות דקורטיביים דומים, לתחריטים, להדפסים או לליתוגרפיות, יש לסווגן עם פריטים אלה, בתנאי שהן מהסוג ומהערך המקובל לגבי פריטים אלה. מסגרות שאינן מהסוג או מהערך המקובל לגבי פריטים הנזכרים בכלל זה, יש לסווג בנפרד.